Centura Metropolitană a Clujului devine tot mai costisitoare. Consiliul Local a aprobat actualizarea costurilor proiectului, care a ajuns acum la 9,3 miliarde de lei, cu un miliard mai mult decât estimarea inițială. Creșterea prețurilor la materiale de construcție și forța de muncă sunt principalele motive invocate pentru această majorare.
Ce urmează?
Odată cu aprobarea noilor indicatori tehnico-economici, se poate desemna în sfârșit câștigătorul licitației pentru tronsonul II al centurii. Deși termenul inițial era ianuarie 2025, procedurile birocratice au întârziat acest proces.
Cine construiește al doilea tronson?
O singură ofertă a fost depusă pentru această etapă: asocierea Dimex 2000 Lider, Hydrostoy din Bulgaria și Integral din Muntenegru, alături de alți 19 subcontractanți. Contractul valorează peste 4,1 miliarde de lei, iar execuția lucrărilor este estimată la 48 de luni.
Primul tronson este deja în lucru
Lucrările pentru primul tronson al centurii au început pe 24 mai 2024 și trebuie finalizate până la sfârșitul anului 2025. Acestea includ benzi dedicate transportului în comun pe strada Moților și Calea Mănăștur. Constructorul acestui tronson este SC Viarom Construct SRL, în asociere cu SC Electrogrup SA, iar valoarea contractului este de 92 de milioane de lei.
Ce aduce Centura Metropolitană pentru Cluj?
- 100 km de drumuri
- 35 km de piste de biciclete
- 5 tuneluri și 20 de noduri rutiere
- Finalizare estimată: 2030
Declarația primarului Emil Boc
„Am trecut de avizul CNAIR, acum procedura trebuie aprobată în Consiliul Local. În paralel, lucrăm la lărgirea Cluj-Florești și pasajul de la Spitalul Regional, care va fi gata la începutul anului viitor. Transportul public va avea linii dedicate, fără a afecta benzile pentru șoferi.”
Lasă un Răspuns
Vezi comentariile