Rămâi la curent cu tot ce se întâmplă în oraș

Marșul Bicicliștilor Clujeni, în weekend: „Ne exprimăm îngrijorarea față de lipsa infrastructurii pentru biciclete”

Foto: ccncluj.blogspot.com

Clubul de Cicloturism Napoca (CCN) organizează sâmbătă, 18 ianuarie 2025, a 178-a ediție a Marșului Bicicliștilor Clujeni (MBC178), cu plecare la ora 10:00 din Piața Unirii.

Pot participa locuitorii zonei metropolitane care au bicicletă în stare bună tehnică și echipată conform legislației rutiere. Participanții sub 16 ani trebuie să poarte cască, așa cum prevede actuala legislație. 

Cum se va desfășura evenimentul

Durata estimată a parcurgerii este de circa o ora și trei sferturi, iar traseul este un circuit în zona centrală și prin cartierele Mărăști, Gheorgheni și Andrei Mureșanu, cu lungime de 15 km și diferența de nivel de numai circa 100 metri, astfel că este accesibilă oricui știe să circule cu bicicletă, nefiind nevoie de antrenament, experiență sau anumite tipuri de bicicletă.

Traseul planificat este: Piața Unirii – bd. 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști – str. A. Vlaicu – str. T.Mihali – str. Venus – str. Al.Vaida-Voevod – str.T.Mihali – str. Al.Vaida-Voevod – al.Detunata – al. Băișoara – al.Bizușa – str. L. Rebreanu – al.Văleni – al.Rășinari – str. Albac – str. Diaconu Coresi – str. Take Ionescu – str. S.Albini – str. C.Brâncuși – str. Lăcrimioarelor – str. Alverna – str. Măcinului –  str. Moise Nicoara – str. C.Brâncoveanu – str. I.Budai-Deleanu – str. Măcinului – str. Madach Imre – str. Tache Ionescu – str. B.St.Delavrancea – str. A.France – str. M.Zrinyi – str. Brașov – str. Al.Bohatiel – str. V.Pârvan – str. Predeal – str.A.Frâncu – str.N.Iorga – str. Av.Bădescu – str. A.Iancu – str. Baba Novac – str.I.C.Brătianu – str. Universității p-ța Unirii. 

Despre Marșul Bicicliștilor Clujeni

Evenimentul este din seria lunară de marșuri velo începută în septembrie 2007 în continuarea celei anuale începute de CCN în 1998. CCN este o asociație turistică, sportivă, civică și ecologistă care promovează de peste 30 de ani utilizarea bicicletei în scop recreativ, turistic și utilitar. Evenimentul se defășoară sub egida Federației Bicicliștilor din România (FBR).

„Marșul Bicicliștilor Clujeni este o ocazie de întâlnire, cunoaștere reciprocă și pedalare în comun a bicicliștilor, de încurajare a începerii sau reinceperii pedalatului în oraș pentru cei ce se simt în nesiguranță în traficul actual, de schimb de opinii și impresii, de aflare de informații practice, de găsire de parteneri de excursii velo etc. Aceste ediții de iarnă își propun și să arate participanților și terților că sezonul hivernal nu este în principiu o piedică pentru utilizarea bicicletei că mijloc cotidian de deplasare în oraș”, au transmis organizatorii. 

Potrivit organizatorilor, este și o ocazie de a vedea noi rute / trasee velo prin oraș care sunt favorabile bicicliștilor sau căi de a evita segmente problematice prin lipsa infrastructurii velo și condiții de trafic motorizat intens, de a primi sfaturi practice privind deplasarea velo în oraș, explicații privind legislația rutieră, de a afla despre proiecte de amenajări sau politici publice ale autorităților și perspective de evoluție a infrastructurii de interes biciclistic în Cluj-Napoca și în zona metropolitană, despre activitățile asociațiilor de bicicliști și alte asemenea.

Lipsa infrastructurii pentru biciclete la Cluj

Organizatorii au anunțat că ediția actuală are și componentă militantă. 

Potrivit acestora, este o ocazie de a reaminti autorităților locale nevoia promovării utilizării bicicletei ca mijloc cotidian de transport în oraș, componentă esențială a mobilității urbane durabile și alternativă viabilă la transportul automobilistic, alături de transportul în comun și deplasarea pietonală.

„Mai concret, participanții își exprimă din nou îngrijorarea față de lipsa sau inadecvarea dezbaterilor publice a planurilor de noi infrastructuri de biciclete și față de calitatea redusă a majorității pistelor de biciclete mai vechi și mai noi, existând uneori deficiențe calitative grave la noile piste sau rastele și mențînându-se nerezolvate unele probleme la pistele vechi, de la lățimea insuficientă la lipsa de continuitate, de la marcaje și indicatoare rutiere lipsa, la cele neclare sau greșit amplasate, ce pun în pericol bicicliștii și alți participanți la traficul rutier. De exemplu, în continuare sunt nerezolvate deficiențele semnalate la noile piste pentru biciclete de pe malurile Someșului amonte de podul Horea sau intersecțiile pistei de pe Cl. Dorobanților cu străzile laterale, semaforizarea intersecție str. Gh. Șincai cu str. Memorandumului”, au transmis organizatorii.