Sacha Dragic este fondatorul Superbet. A înființat compania în 2008 și a ocupat funcția de CEO până în 2019. Sub conducerea sa, Superbet a devenit singura companie românească care a atras o investiție de 175 de milioane de euro din partea Blackstone, cel mai mare fond de investiții private din lume.
El a revenit în 2024 în echipa executivă a grupului de pariuri sportive, în pozitia de co-CEO, alături de actualul director general al companiei, Jimmy Maymann.
Înainte de a fonda Superbet, Sacha a fost Vicepreședinte Executiv pentru Operațiunile Internaționale ale companiei Mozzart Sports Bets, coordonând activitatea din România, Macedonia și Kosovo.
Sacha Dragic a vorbit în cadrul Techsylvania despre începuturile sale, cultura organizațională pe care a construit-o și lecțiile învățate de-a lungul timpului.
Totul a început, spune el, dintr-o nevoie personală și foarte clară: siguranța financiară pentru familie.
„Atunci când am început m-am gândit dacă pot să fac o companie care să îmi ofere suficiente resurse pentru a-mi întreține familia. Deci a fost un motiv simplu pentru care am început. Am vrut să am lucruri în viață pe care să mi le permit”, a explicat Sacha Dragic.
Această motivație s-a transformat în timp într-o viziune de business mult mai complexă. Pentru Dragic, cheia dezvoltării este capacitatea de a te adapta permanent: „Întotdeauna trebuie să îți schimbi viziunea, modul de a gândi. Dacă vrei să ai o companie în continuă dezvoltare, trebuie să rămâi relevant. Mereu trebuie să știi tot ce se întâmplă în jurul tău și să schimbi lucruri dacă e nevoie. Dacă nu faci toate acestea, nu vei mai avea nimic sub control pe viitor”.
Fondatorul Superbet se declară o persoană ambițioasă și pasionată de cunoaștere: „Cred că întotdeauna am fost foarte ambițios. Citesc multe cărți destul de des și întotdeauna îmi place să descopăr lucruri noi”.
Unul dintre cele mai distinctive aspecte ale companiei este cultura bazată pe loialitate. Pentru Dragic, aceasta este fundamentul pe care se poate construi orice.
„Suntem o altfel de organizație. Ceea ce a fost important pentru noi de la început și ceea ce ne-a ajutat pe noi să avem succes din start a fost că am fost întotdeauna loiali între noi. Pot să spun că am fost mereu o familie, dacă pot spune chiar o sectă. Loialitatea a fost întotdeauna cea mai importantă calitate pentru întreaga echipă. Performanța vine abia după ce există loialitate între angajați”, a mai explicat Sacha Dragic.
Dragic recunoaște că nu este mereu ușor să menții această coeziune, mai ales într-un colectiv multicultural.
„Nu este întotdeauna simplu. Avem oameni din diferite locuri ale lumii, din diferite culturi. E important să avem asta – loialitatea”.
Respect și generozitate pentru angajați
În relația cu angajații, crede cu tărie că respectul și generozitatea sunt esențiale.
„Cred că fiecare om trebuie să își găsească propriul drum. De asemenea, sunt de părere că tu, ca angajator, trebuie să tratezi angajații foarte bine. Nu cred că cineva a plecat din Superbet și are ceva de reproșat despre modul în care a fost tratat. Întotdeauna trebuie să fii generos cu angajații”, a precizat fondatorul Superbet.
Pe lângă angajați, compania trebuie să rămână atentă și la imaginea sa în fața clienților.
„Ai nevoie să te gândești mereu ce e bine și pentru angajați, dar și pentru clienți, cum poate fi compania respectată și să nu dea impresia că e arogantă”.
Dragic vede dezvoltarea ca pe un proces continuu, în care dorința de a învăța nu trebuie să dispară niciodată.
„Lecția pe care ar trebui să o învețe oricine e că povestea nu se termină niciodată. Trebuie să înveți în continuu, să descoperi, să te dezvolți în fiecare zi”.
O companie are nevoie de oameni implicați
Pentru ca o companie să funcționeze sănătos, Dragic crede că este esențial să fie formată din oameni implicați, care nu lucrează doar pentru salariu.
„Cred că e important să ai în companie oameni care nu sunt acolo doar pentru bani. Trebuie să ai oameni inteligenți și ambițioși. Oamenii trebuie să fie plătiți, dar în același timp trebuie să își dorească să lucreze acolo”.
Exemplifică acest angajament prin momentele în care echipa a făcut sacrificii mari.
„Au fost momente în compania noastră când a trebuit să lucrăm chiar și de Crăciun sau în alte vacanțe. Cred că e important ca acești oameni cu această ambiție să existe într-o companie. De asemenea, e important ca oamenii să aibă feeling-ul că aparțin unui grup, unei familii, că sunt implicați”.
Calități esențiale pentru angajați
În procesul de recrutare, Dragic caută câteva calități esențiale: „Atunci când iau interviuri și vreau să angajez pe cineva, mă uit după loialitate, competențe, adaptabilitate. Trebuie să te poți adapta pentru orice situație”.
Sfaturi pentru tinerii antreprenori
Pentru tinerii antreprenori aflați la început de drum, oferă o serie de sfaturi valoroase: „Pentru cei care sunt la început de drum am mai multe sfaturi. De exemplu, ei pot ‘fura’, dacă pot să spun așa, ambiția pe care o are Superbet. Trebuie să încerci să fii maleabil și să începi să faci ceva orice ar fi”.
Totuși, avertizează că entuziasmul trebuie echilibrat cu disciplină și responsabilitate.
„Trebuie să fie atenți însă, pentru că în general ei au această curiozitate și poate pot fi naivi. Pentru că ești curios ai tendința de a sări din idee în idee și de asta trebuie să fii atent. Trebuie să fii disciplinat, în special când lucrezi cu banii altora”, a mai spus Sacha Dragic.
Techsylvania, la Cluj-Napoca
Techsylvania este una dintre cele mai mari conferințe de tehnologie și business din Europa de Est. Se desfășoară anual în Cluj-Napoca și reunește profesioniști, antreprenori, investitori și entuziaști din industria tehnologică.

Ediția de anul acesta are loc între 25 – 26 iunie.
Lasă un Răspuns
Vezi comentariile