Realizarea legăturii municipiului Cluj-Napoca la Autostrada Transilvania va descongestiona traficul de pe ruta Baciu – Cluj-Napoca – Bulevardul Muncii – Apahida, traficul de pe ruta Gilău – Cluj-Napoca și traficul din Turda.
Emil Boc, primarul Clujului, a explicat că circulația pe drumul care leagă Clujul de Autostrada A3 pe la Tureni va fi deschisă la 1 iulie 2025.
„După datele pe care le am, la 1 iulie vom avea conectat Clujul la autostradă. Oamenii vor scăpa de aglomerația de trafic din Turda, dar mai ales cei din Cluj de pe ruta Baciu – Cluj-Napoca vor avea un avantaj major. Tot traficul greu care este acum descărcat de pe autostradă și vine prin Baciu, trece prin Cluj-Napoca pentru a merge spre Baia Mare, Bistrița sau în alte zone din acea parte, nu va mai trece prin Cluj-Napoca. Acele tiruri nu mai trec prin municipiu. Ele se vor descărca pe la Tureni, vor merge până la Vâlcele și vor intra pe centura Vâlcele – Apahida și se vor duce spre Baia Mare și alte zone. Nu se va mai aglomera nici Turda. O investiție strategică. Ne-am bătut mult să căutăm finanțare. Mă bucur că putem să fim în această etapă”, a transmis Emil Boc, la ZIUA LIVE.
Drumul Expres Cluj Napoca – Autostrada Transilvania
Drumul Expres Cluj Napoca – Autostrada Transilvania va avea o lungime de aproximativ 5 kilometri și va permite legătura mai rapidă cu autostrada A3, prin Tureni. Drumul va include 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi cel de la kilometrul 4, peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri, din care tablierul are 246 metri.
Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi). Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. A doua structură ca lungime este un pasaj peste Drumul Județean 103 Z, pod de încrucișare cu o lungime de 158 metri.
La intersecția cu dintre DN 1 și Drumul expres este prevăzută amenajarea unui nod rutier tip trompetă simplă, având prevăzute bretele de intrare – ieșire cu câte două benzi pe sens pe relațiile Cluj-A3 și A3-Cluj, iar pe relațiile Turda-A3, A3-Turda bretelele vor fi prevăzute cu câte o banda pe sens:
Nod DN 1 – Bretea A3 – Cluj – lungime = 756 m;
Nod DN 1 – Bretea Cluj – A3 – lungime = 833 m;
Nod DN 1 – Bretea A3 – Turda – lungime = 548 m;
Nod DN 1 – Bretea Turda – A3 – lungime = 612 m.
Lucrările sunt executate de asocierea DIMEX 2000 COMPANY SRL (lider) – AUTOTEHNOROM SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS SA – CON-A OPERATIONS SRL. Valoarea contractului este de 562.613.495,92 lei fără TVA.
Lasă un Răspuns
Vezi comentariile