A fost anunțat câștigătorul proiectului Com’On Cluj-Napoca, o formă de bugetare participativă pentru elevi, pentru Școala Gimnazială „Iuliu Hațieganu”. Urmează ca Emil Boc să anunțe câștigătorul proiectului și pentru elevii de la „Octavian Goga.
Pentru acest proiect pilot au fost aleși elevii școlilor „Octavian Goga” și „Iuliu Hațieganu”.
Emil Boc, primarul Clujului, a fost prezent la Școala Gimnazială „Iuliu Hațieganu” unde a anunțat câștigătorul proiectului Com’ON.
Au participat elevi din clasele VI-VII care au venit cu idei, soluții și proiecte care răspund nevoilor comunității școlare, iar elevii din clasele 0-VIII au votat ideile înscrise și au decis care soluție a câștigat. Ideea care a obținut cele mai multe voturi în fiecare școală va fi pusă în practică cu sprijin financiar de 5.000 de euro, oferit școlii de Primăria Municipiului Cluj-Napoca.
„Susținem educația mai mult ca niciodată. Trebuie să oferim fiecărui copil șansa să-și împlinească potențialul educațional pe care îl are. Nu fiecare copil este bun la toate, dar cu siguranță fiecare copil este bun la ceva. Sarcina noastră este dincolo de a oferi cadrul de cultură generală și de pregătire generală. Trebuie să identificăm în ce poate fi bun un copil și să lucrăm în această direcție. Atunci vom fi o societate puternică”, a precizat Emil Boc.
Câștigătorul Com’On Cluj-Napoca la Școala Gimnazială „Iuliu Hațieganu”
Câștigătoarul proiectului la Școala Gimnazială „Iuliu Hațieganu” a fost „Bio Cycle / Electric ON”. Elevii care au gândit proiectul au primit cecul de 5.000 de euro din partea primarului Emil Boc.
Proiectele propuse pentru Com’On Cluj-Napoca
Elevii Școlii Gimnaziale „Iuliu Hațieganu” au dezvoltat șase idei:
- „Bio Cycle / Electric ON” – inițiativă care propune instalarea unor biciclete staționare, care generează electricitate. Acestea vor permite elevilor să își încarce dispozitivele electronice, în timp ce fac mișcare, promovând un stil de viață activ.
- „Relaxare muzicală / „Sunetul” muzicii” – inițiativă pentru amenajarea unui spațiu dedicat odihnei în pauze, amenajat cu bean bags, plante și tablete cu aplicații muzicale, unde elevii pot asculta muzica preferată într-un ambient relaxant.
- „Apă la doi pași” – inițiativă pentru amplasarea de dozatoare de apă pe holurile școlii, alături de măsuțe cu ceai și vitamine, pentru a încuraja hidratarea și confortul zilnic al elevilor.
- „Ludo Playground (Ludoteca)” – inițiativă care propune amenajarea unui spațiu dedicat jocurilor de societate, unde elevii din toate clasele pot socializa și se pot relaxa prin activități recreative.
- „Art Space” – inițiativă pentru un spațiu creativ unde elevii își pot descoperi și exersa talentele artistice, dotat cu șevalete, materiale de pictură și desen, precum și mobilier special.
- „Art craft – club săptămânal de handmade” – propune lansarea unui club coordonat de elevi, cu activități dedicate picturii, modelajului, croșetatului și creației vestimentare, care încurajează exprimarea artistică și învățarea prin practică.
Elevii Școlii Gimnaziale „Octavian Goga” au avut cinci idei care au fost:
- „Verde-n hamac” – inițiativă de amenajare a unor spații de relaxare în curtea școlii, care promovează petrecerea timpului în aer liber, socializarea și sănătatea mintală.
- „Foișorul cu față nouă” – inițiativă pentru renovarea foișorului din curtea școlii, transformându-l într-un loc de servit masa în aer liber, de recreere și de relaxare pentru elevi.
- „Drink it all up” – inițiativă pentru amenajarea unor fântâni cu apă potabilă în curtea școlii, care promovează și reducerea folosirii sticlelor din plastic de unică folosință.
- „More privacy” – inițiativă care propune crearea unui vestiar acoperit, astfel încât elevii să nu fie nevoiți să se schimbe în sălile de clasă.
- „Paradisul umbrei” – inițiativă pentru crearea unui spațiu protejat de soare și de ploaie în curtea școlii.
Lasă un Răspuns
Vezi comentariile