Clubul de Cicloturism Napoca (CCN), organizează, sâmbătă, 17 mai 2025, a 182-a ediție lunară a Marșului Bicicliștilor Clujeni (MBC182), cu plecare la ora 10:00 din p-ța Unirii.
Clujenii care au bicicletă în bună stare tehnică și echipată conform legislației rutiere, așteptați la Marșul Bicicliștilor.
Participanții sub 16 ani trebuie să poarte cască, așa cum prevede actuală legislație.
Durata estimată a parcurgerii este de circa o ora și trei sferturi, iar traseul este un circuit în zona centrală și cartierul Grigorescu, cu lungime de 15 km.
Traseul pentru Marșul Bicicliștilor
Traseul planificat este: Piața Unirii (colțul spre bd. Eroilor) – str. R.Ferdinand – str. G.Barițiu – pistă biciclete Parcul Central – Splaiul Independenței – pod și str.G.Garibaldi – bd.1 Decembrie 1918 – str. I.Ghida – str. Gen.E.Grigorescu – str. Țebei – bd.1 Decembrie 1918 – str. S.Toduță – str. T.Grozavescu – str. Gen.E.Grigorescu – str. G.Enescu – str. Milcov – str. Hațeg – str. H.de Balzac – str. Tecuci – str. Hațeg – str. Al. Vlahuță – str. St.Mora – str. Țiblesului – str. J.J.Rousseau – str. Hațeg – str. Al.Vlahuță – str. Macului – str. B.Bartok – p-ța 14 iulie – str. Sinaia – str. Iancu de Hunedoara – str. Al. Vlahuță – str. O.Goga – p-ța Horea, Cloșca și Crișan – str. Gen.E.Grigorescu – str. Donath – str. Bihorului – str. Fântânele – str. Petuniei – str. I.Newton – str. Lacului – str. Macului – bd. 1 Dec. 1918 – pistă bicicletă mal stâng Someș- str. G.Muzicescu – pistă bicicletă mal stâng Someș – str. Mamaia – str. Gen.Dragalina – str. Horea – str. R.Ferdinand – p-ța Unirii.
Marșul Bicicliștilor Clujeni, o nouă ediție
Această ediție a MBC are, ca majoritatea edițiilor, o cvadruplă valență – de socializare, de informare și educare, militantă / de protest și turistică / recreativă și implicit și una ușor sportivă și de promovare a sănătății publice și protecției mediului, potrivit organizatorilor.
Astfel, Marșul Bicicliștilor Clujeni este o ocazie de întâlnire, cunoaștere reciprocă și pedalare în comun a bicicliștilor, de încurajare a începerii sau reinceperii pedalatului în oraș pentru cei ce se simt în nesiguranță în traficul actual, de schimb de opinii și impresii, de aflare de informații practice, de găsire de parteneri de excursii velo etc.
Este și o ocazie de a vedea noi rute / trasee velo prin oraș care sunt favorabile bicicliștilor sau căi de a evita segmente problematice prin lipsa infrastructurii velo și condiții de trafic motorizat intens, de a primi sfaturi practice privind deplasarea velo în oraș, explicații privind legislația rutieră, de a află despre proiecte de amenajări sau politici publice ale autorităților și perspective de evoluție a infrastructurii de interes biciclistic în Cluj-Napoca și în zona metropolitană, despre activitățile asociațiilor de bicicliști și alte asemenea.
Ediția actuală are și o anumită componentă recreativă prin pedalarea și prin zone mai liniștite și atractive arhitectural, cum este zona ultracentrală a municipiului, Parcul Central și malul Someșului Mic în zona vestică a orașului și parcuri pe lângă care trece traseul.
„Ne exprimăm îngrijorarea”
„Participanții își exprimă din nou îngrijorarea față de lipsa sau inadecvarea dezbaterilor publice a planurilor de noi infrastructuri de biciclete și față de calitatea redusă a majorității pistelor de biciclete mai vechi și mai noi, existând uneori deficiențe calitative grave la noile piste sau rastele și mențînându-se nerezolvate unele probleme la pistele vechi, de la lățimea insuficientă la lipsa de continuitate, de la marcaje și indicatoare rutiere lipsa, la cele neclare sau greșit amplasate, ce pun în pericol bicicliștii și alți participanți la traficul rutier.
De exemplu, este inacceptabil că proiectul de realizare a pasajului denivelat și intersecției complexe dintre bd. Muncii, str. Oașului, str. V. Chintăului și alte străzi din acea zona nu prevede, în documentația făcută publică de către Primărie, și piste pentru biciclete sau alte soluții pentru traficul velo, ci doar pentru traficul general motorizat, cel în comun și pietoni, în condițiile în care pe str. V. Chintăului sunt nou amenajate piste pentru biciclete până destul de aporoape de acea intersecție iar, pe de altă parte, nu există alternative pentru bicicliști, ci toate străzile secundare paralele cu cele principale se înfundă și obligă orice biciclist venind din orice direcție să treacă prin acesta intersecție majoră”, au transmis organizatorii evenimentului.
Lasă un Răspuns
Vezi comentariile