Guvernul discută astăzi actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru tronsonul II al Centurii Metropolitane Cluj, o etapă crucială pentru deblocarea proiectului. Odată aprobată această hotărâre, contractul poate fi atribuit oficial constructorului desemnat: asocierea de firme condusă de DIMEX 2000, singurul ofertant din cadrul licitației.
Premierul Marcel Ciolacu a subliniat importanța investiției, precizând că este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură rutieră aflate acum pe masa Guvernului:
„Accelerăm investițiile în infrastructură, la București, dar și la Baia Mare și Cluj. Centura Metropolitană are 42 km și este estimată la peste 9 miliarde de lei, fiind un proiect extrem de complex.”
Primarul Emil Boc a explicat încă din februarie că fără această aprobare, contractul cu constructorul nu putea fi semnat: „Finanțatorul ne-a spus clar: mergeți și actualizați indicatorii. Fără ei, nu putem merge mai departe.”
De la 8,65 la 9,39 miliarde de lei
Actualizarea valorii indicatorilor era necesară pentru a aduce costurile în linie cu realitatea din 2025. Astfel, costul total estimat al proiectului a crescut cu aproximativ 740 de milioane de lei.
Tronsonul II al centurii metropolitane ajunge astfel în etapa premergătoare semnării contractului, după ce două licitații anterioare au eșuat – prima fără niciun ofertant, iar a doua a fost anulată.
Rămâne de văzut când vor începe efectiv lucrările și dacă acest proiect esențial pentru mobilitatea în zona Cluj-Florești va avansa conform planului.
Lasă un Răspuns
Vezi comentariile