După o pauză de aproape 12 ani, lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania au fost reluate. Acest segment, abandonat de Bechtel în 2013, include un viaduct emblematic de 1,8 km ce traversează lacul de acumulare de la Suplacu de Barcău.
Istoricul tronsonului Suplacu de Barcău – Chiribiș
Tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș, cu o lungime de 26,35 km, a fost început de compania americană Bechtel în perioada 2007–2011. După rezilierea contractului în 2013, lucrările au fost abandonate, iar șantierul a rămas în paragină. Viaductul de 1,8 km, realizat în mare parte de Bechtel, a devenit un simbol al stagnării proiectului.
Reluarea lucrărilor
În noiembrie 2023, contractul pentru finalizarea tronsonului a fost semnat cu Asocierea Construcții Erbaşu – Vahostav – SK A.S. Lucrările au început efectiv pe 20 ianuarie 2025. Proiectul are o durată de 24 de luni, incluzând 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar valoarea totală este de 884,12 milioane de lei, fără TVA.
Progresul actual și estimările de finalizare
Până în prezent, progresul fizic al lucrărilor a depășit 10%. Autoritățile estimează că, dacă ritmul actual se menține, circulația ar putea fi permisă pe acest tronson începând cu sfârșitul lunii iulie 2026.
Finalizarea tronsonului Suplacu de Barcău – Chiribiș va permite legătura neîntreruptă între Nușfalău (județul Sălaj) și Borș II (frontiera cu Ungaria), reducând semnificativ timpul de călătorie și facilitând comerțul și mobilitatea în regiune.
Lasă un Răspuns
Vezi comentariile